ZEILSTRA Huurders Platform

Value Driven Woningbeheer

Zeilstra Huurders

Wij matchen huurders met onze woningen, bedrijfspanden, kantoor- en winkelruimten. Door u als huurder zo goed mogelijk te informeren over zaken als huur en onderhoud, geniet u onbezorgd van het pand. Om in aanmerking te komen voor een woning dient u aan bepaalde voorwaarden te voldoen en vragen wij een aantal gegevens van u.

Bekijk ons aanbod

Top 6 meest gestelde vragen

1. Onderhoud binnenzijde woning

U bent samen met de verhuurder verantwoordelijk voor het onderhoud van de woning. De onderhoudsverplichtingen van de huurder zijn vastgelegd in het ‘Besluit kleine herstellingen en onderhoud’. In het document ‘besluit kleine herstellingen en onderhoud’ staat welk onderhoud bij de huurder en welke bij de verhuurder hoort. Het inplannen van onderhoudswerkzaamheden die voor rekening van de verhuurder komen, overleggen wij gewoonlijk ruim van te voren met u. Wilt u iets veranderen aan de woning? Dien dan een schriftelijk verzoek voor toestemming bij ons in. Wij hebben het recht om uw verzoek zonder opgaaf van reden te weigeren.

2. Spoedreparaties

Een geknapte of lekkende hoofdwaterleiding, verstopt of overstromend (gemeenschappelijk) riool en brandschade vallen onder spoedreparaties. Geef spoedreparaties tijdens kantooruren telefonisch aan ons door via 070 – 361 56 00. Schakel buiten kantooruren zelf een specialist in om uw urgente probleem door een ‘noodreparatie’ te laten verhelpen. Meld uitgevoerde reparaties door derden de eerstvolgende werkdag bij ons via onderhoud@zeilstra-vgm.nl.

Let op: niet spoedeisend zijn situaties als een niet-werkende CV-ketel of geen warm water. Maak hiervoor gebruik van het contactformulier bij de kennisbank.

3. Ventileren - voorkom schimmel

Ventileer uw woning 24 uur per dag. Is uw woning volledig geïsoleerd, ventileer dan alleen ’s avonds een aantal uur en ook een half uur na het douchen. Reinig uw ventilatieroosters elke 3 tot 6 maanden en laat de afzuigkap na het koken nog 1 uur aan staan. Lees in het document ‘Ventilatie, schimmel en schilderwerk’ hoe u op deze manier kosten bespaart en schimmel voorkomt.

4. De huur opzeggen

Na de minimale huurtermijn van één jaar bedraagt de opzegtermijn één kalendermaand (tenzij anders vermeld in het huurcontract). Vul onderstaand contact formulier in of stuur een brief per aangetekende post naar ons postadres. We dienen het formulier uiterlijk vóór de eerste van de volgende maand van u te ontvangen.

Let op: als er meerdere huurders op het contract staan, dienen zij allemaal afzonderlijk de huur op te zeggen. Lees meer in het document ‘Huuropzegging informatie’.

Inspectie
Na ontvangst van de opzegging sturen wij een bevestiging. Hierin verzoeken wij contact met ons (of een toegewezen makelaarskantoor) op te nemen voor inspectie van de woning. Tijdens de inspectie bepalen wij of er reparaties of veranderingen nodig zijn voordat u de woning aan ons kunt opleveren. Een verslag van de eventueel benodigde werkzaamheden nemen we op in het inspectierapport. Hierna maken we direct een afspraak met u voor de definitieve oplevering. Hierna vindt nog een inspectie plaats. Tijdens deze laatste inspectie beoordelen we samen met u of de woning volgens afspraak is achtergelaten. Deze bevindingen bevestigen wij schriftelijk in het definitieve inspectierapport. Mochten er reparaties zijn die op het moment van oplevering alsnog door ons moeten worden uitgevoerd, worden deze bij u in rekening gebracht. Deze kosten verrekenen wij met de borgsom en/of belasten we aan u door.

5. Verzoek om reparatie

Dien uw verzoek om reparatie schriftelijk in met behulp van het contactformulier bij de kennisbank. Hoe gedetailleerder de informatie is die u ons geeft, bij voorkeur vergezeld door foto’s, des te beter en sneller kunnen wij u helpen. Uiteraard houden wij u op de hoogte van de afhandeling van uw verzoek.

6. Overlast

Heeft u klachten over bijvoorbeeld geluidsoverlast, lees dan het document ‘Burenoverlast’. In deze folder vindt u adviezen en onze werkwijze. Helpen deze adviezen niet en wilt u een melding maken? Vul het onderstaand contactformulier in met een toelichting. Wij nemen uw klacht dan zo snel mogelijk in behandeling.